Ana içeriğe atla

Eylül'de Alaçatı Sokakları

  Eylül başında gerçekleştirdiğim Alaçatı gezilerimi sonunda yazıya döküyorum :)

  Alaçatı Çarşısı'nın girişinde dondurmasıyla meşhur Veli Usta var. Bazen önünde epey kuyruk oluşabiliyor. Veli Usta'nın karşısında ise hediyelik eşya satan dükkanlar var.


  Alaçatı son yılların yükselişe geçmiş turizm merkezlerinden. Geçen sene Ağustos ayında daracık sokaklarda mahzur kalmıştık resmen, o kadar kalabalıktı ki ilerlemekte zorluk çektik. Gördüğünüz üzere Eylül'de bile yoğunluk devam ediyor.



Bu yakışıklı delikanlı fotoğraf çekimine gelmiş gelin-damadın konuklarından biriydi. Geleceğin Kıvanç Tatlıtuğ'unu keşfettik, maşşallah diyorum boncuğa :)





  Arnavut kaldırımlı sokaklarda yürürken iki yanınızı birbirinden şirin dekorasyonlarıyla kafeler, restorantlar süslüyor.


  Bir balıkçı sandalına yerleştirilmiş şarap şişeleriyle epey ilgimizi çekmişti bu restorant. Dekorasyonu çok başarılı.

 İzmir'imizin güzel çiçeği Begonvil'i her sokakta görmeniz mümkün.








Bu fotoğrafları Bumerang Deneyim Günleri'nde çekmiştim, surf maceramızı okumak için tıklayabilirsiniz.

Deneyim Günü etkinliğinden önce de arkadaşlarımla Alaçatı sokaklarını gezmiştik. Genelde Çeşme'de yüzdükten sonra akşamları bir şeyler yiyip içmek için Alaçatı'ya dönüyoruz.


 Eylül ayında arkadaşlarımla ziyaret ettiğim Çeşme'ye bağlı Zeytineli köyüne bayıldım ben. Koy çok güzeldi. Su aşırı temiz ve dibi beyaz kumdan oluşuyor. Yüzmek için yeni keşfettiğimiz huzurlu bir yer oldu.


Zeytineli'nde biraz yüzdükten sonra Çeşme merkezine oldukça yakın Boyalık Plajı'na geldik. Eylül ayında denize girmenin en güzel tarafı kalabalık ve kargaşa içinde bulunmamak oluyor. Denizden keyif almak için Ağustos'tan sonra denize gitmeyi savunuyorum ben.


Bir sahil geleneği olarak "Pardon bakar mısın? Bize ordan 15 midye" :)

Boyalık

Çeşme Merkez

Çeşme Kalesi

Çeşme Marina


Her gezimi, dolayısıyla da her gezi yazımı tatlı sonla ödüllendirmeyi seviyorum. Yönetmen olsam hep mutlu son çekerim :) Alaçatı'ya yolunuz düşerse meydanda Cami'nin yanında bulunan Alaçatı Sakızlı Kahve'ye uğrayıp bir kavunda dondurma lezzetini tatmanızı tavsiye ederim.

Çok çalışıp tatili çok hakedeceğimiz, başarılarla dolu bir yıl diliyorum herkese!

Yorumlar

  1. Çeşme özellikle de Alaçatı çok güzel ya :) Yaz kış orada yaşamak isterdim..
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. resmen sonbahar çökmüş Alaçatı'ya :) yazın insanları ite kaka gezdiğimiz sokaklardan eser kalmamış :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkür ederim...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayatıma Yön Veren 10 Kitap

  Geçen sene böyle bir yazı okumuştum, o günden beri düşünüyorum hayatıma yön veren 10 kitap nedir diye. En çok beğendiğiniz kitapları belirlemek kolaydır ama bir kitap okuduktan sonra bazı kararlarınızı sorgulamak bazılarını değiştirmek ise o kitabın hayatınıza etki ettiğini gösterir. Yani bir kitabı beğenmekle bir kitabın size kendinizi sorgulatması ayrı şeylerdir. Ben "bir kitap okudum hayatım değişti" demiyorum ama "bir kitap okudum ve kararlarım değişti" dediğim 10 kitabı sıralayacağım.

Kediler Güzel Uyanır - Yekta Kopan

Yaşlılıkta Aşk / Love at Old Age

  Sokakta neden el ele yürüyen yaşlılara sık rastlamayız? Siz hiç parkta öpüşen yaşlı bir çift gördünüz mü? Ben görmedim... Yaşlanınca unutur muyuz aşkı, yoksa "yaşlı başlı insanlarız" diye düşünüp toplumdan mı çekiniriz? Kafelerde birbirine aşkla bakan yaşlı insanlar olsa benim çok hoşuma gider mesela. Gittikçe sevgisiz toplumlara dönüşüyoruz. Aşkımızı, sevgimizi belli etmekten utanıyoruz. Bir de mahalle baskısı var gencinden yaşlısına. Sarılamıyor, öpüşemiyor, el ele tutuşamıyoruz.   Sizi bir projeyle tanıştıracağım. Ünlü fotoğrafçı Willy Puchner "Love at Old Age" adlı projesinde yaşlanınca aşkların nasıl göründüğünü göstermiş. Keşke diyorum, hep böyle insanlar görsem çevremde. Yılların yıpratamadığı aşkları kırışıklarına gizlemiş bu tonton insanlarla dolu olsa sokaklar, sahiller. Willy Puchner Bio The Project: Love at Old Age