Ana içeriğe atla

Selçuk - Efes Kartları/ Ephesus Postcard

  Neredeyse bir sene önce bir arkadaşımla gittiğim Şirince-Efes gezisinin son durağı olmuştu bu kartları aldığım yer. Her zaman bu kadar ilginç kartlar görmediğim için epey almıştım, bir kısmını da gönderdim zaten. Elimde kalanları da buraya ekliyorum :)
  There are some postcards, from my Ephesus trip, about our traditions, architectural works and Turkey :)



1- St. Nicholas Demre-Antalya   2- Hadrian Temple-Ephesus
3- Leander's Tower-İstanbul    4- Alanya-Antalya

Turkey - My favorite one
En sevdiklerimden :)


Piri Reis Map located in the Topkapı Palace Museum
Efes Müzesi'nden aldığım Piri Reis Haritası

Detail from the Piri Reis Map located in the Topkapı Palace Museum
Piri Reis haritası detayı içeren başka bir kart


Bu Efes kartını çok severek almıştım. Aslında son 3 yılda çok kez Efes'e gittim. Bunu arkadaşlarıma gönderip kendim için de bir tane aldım. En sevdiğim kartlardan biri de bu, yine Efes Müzesi'nden aldım.
Ephesus is a city built on 8 kilometres and which comprises of important architectural works such as the Temple of Artemis, the Celsius Library and St. Jean's Basilica.


Zafer Tanrıçası Nike. Efes'e gitmeden önce ben de Nike'ın sadece bir marka olduğunu zannediyordum. Herakles kapısı, Nike rölyefi, Geç Roma Dönemi (4. ya da 5. yy)
Gate of Heracles, Nike relief, Late Roman period(4th or 5th century). Nike is the goddess of Victory. Before I went to Ephesus, I had thought Nike is only a trademark.


Bu da en sevdikleriminden biri, geleneksel Hamam :)
This is my favorite one too, traditional Turkish bath.

Efes yazımı okumak için tıklayınız.


Yorumlar

  1. Cok güzelmis kartlar canim benim. Ben sana yazacagim daha unutmadim. Su sinavimi bir atlatayim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gördüm sınavının olduğunu yazmışsın, dün yorum yapacaktım ama kapatmak zorunda kaldım bilgisayarı. Mektubunu bekliyorum dört gözle ama önce üniversite hayatındaki son sınavında başarılar diliyorum canım, başaracaksın :)

      Sil
  2. Kartlar ilginçmiş. Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkür ederim...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayatıma Yön Veren 10 Kitap

  Geçen sene böyle bir yazı okumuştum, o günden beri düşünüyorum hayatıma yön veren 10 kitap nedir diye. En çok beğendiğiniz kitapları belirlemek kolaydır ama bir kitap okuduktan sonra bazı kararlarınızı sorgulamak bazılarını değiştirmek ise o kitabın hayatınıza etki ettiğini gösterir. Yani bir kitabı beğenmekle bir kitabın size kendinizi sorgulatması ayrı şeylerdir. Ben "bir kitap okudum hayatım değişti" demiyorum ama "bir kitap okudum ve kararlarım değişti" dediğim 10 kitabı sıralayacağım.

Kediler Güzel Uyanır - Yekta Kopan

Yaşlılıkta Aşk / Love at Old Age

  Sokakta neden el ele yürüyen yaşlılara sık rastlamayız? Siz hiç parkta öpüşen yaşlı bir çift gördünüz mü? Ben görmedim... Yaşlanınca unutur muyuz aşkı, yoksa "yaşlı başlı insanlarız" diye düşünüp toplumdan mı çekiniriz? Kafelerde birbirine aşkla bakan yaşlı insanlar olsa benim çok hoşuma gider mesela. Gittikçe sevgisiz toplumlara dönüşüyoruz. Aşkımızı, sevgimizi belli etmekten utanıyoruz. Bir de mahalle baskısı var gencinden yaşlısına. Sarılamıyor, öpüşemiyor, el ele tutuşamıyoruz.   Sizi bir projeyle tanıştıracağım. Ünlü fotoğrafçı Willy Puchner "Love at Old Age" adlı projesinde yaşlanınca aşkların nasıl göründüğünü göstermiş. Keşke diyorum, hep böyle insanlar görsem çevremde. Yılların yıpratamadığı aşkları kırışıklarına gizlemiş bu tonton insanlarla dolu olsa sokaklar, sahiller. Willy Puchner Bio The Project: Love at Old Age