Ana içeriğe atla

Cremeria Milano - İzmir

  Uzun zamandır aklımda "Şehir Gurmesi" projesi vardı. Genelde İzmir'deyim ve buradaki mekanlara gittiğimde görüşlerimi paylaşabilirim diye düşünüyordum. Bir Vedat Milor olmasam da damak tadıma güvenirim ve yeni tatlar denemeyi severim. Ramazan nedeniyle bu projeyi erteliyordum, o yüzden bu yazıyı akşam yayınlıyorum :)




  İzmir'de Cremeria Milano açıldı! Dondurma severlerin yüzünü güldürecek İtalyan Dondurmaları Alsancak'ta bizlerle buluştu. Gül Sokak'ta bulunan Mango'nun biraz ilerisinde. Arkadaşlarımla gidip dondurmalarını denedik.
  Yukarıda resimde gördüğünüz Kavunlu ve Tiramusulu dondurma. Kavunlu dondurma birebir dondurulmuş kavun yiyormuşsunuz hissi yaratıyor, çok doğal bir lezzeti var. Tiramisulu dondurma konusunda beklentilerim büyüktü açıkçası, biraz hayal kırıklığına uğradım diyebilirim. 2 sene önce Ankara Tunalı Hilmi'de C'viz pastanesine gittim ve orada denedim. C'viz'de yediğim tiramisulu dondurma bir harikaydı, bu lezzeti yakalayamadım maalesef.


  Fotoğraf çekmek aklıma biraz geç geldi doğrusu, o yüzden dondurmalar tırtıklanmış kusura bakmayın :) Bu Şeftalili ve Bignolata dondurmaları. Bignolata içinde vanilla, nutella ve gofret bulunuyor. Şeftali, kavunlu dondurma gibi çok doğal ve lezzetliydi. Bignolata'yı ben beğendim, ama diğer arkadaşlarım ağır buldular. Yoğun çikolata lezzetlerini sevmiyorsanız denemeyin derim.


  Bu da benim kasem, Bignolata ve Tiramisulu dondurma var. Biraz ağır bir kup oldu farkındayım ama ikisini de denemek istedim.

  Dondurmalardan sonra biraz mekanı değerlendirmek istiyorum. İzmir'in güzel sokaklarından birinde şık bir pastane açmışlar. Masalar ve sandalyeler bembeyazdı, hatta şu an mekanın resmini çekmediğime pişman oldum... İki top dondurma 10 lira, toplar büyük olduğu için bir kase dondurma yemiş oluyorsunuz. Dondurmalar günlük hazırlanıyormuş, biz 5 kişi gittik. Sipariş verirken hepimizin başına aynı şey geldi. Denemek istediğimiz diğer dondurmalar o gün  yapılmamış. Her gün için farklı dondurma hazırlanıyormuş. Bu kadar elit bir yer açmaya çalışıp sonra müşteriye sürekli ondan yok, bunu bugün yapmadık demek hoş olmamış bence. Dondurma menüsü işlevsiz kalıyor o zaman, dondurma standının başına geçip seçseydik daha güzel olurdu. En çok hindistan cevizli dondurma olmadığı için üzüldüm.
  Eve gelip sitesine baktım ve dondurmalar hakkında biraz bilgi edindim, sitesini incelemek isterseniz tıklayınız. Gelato, içeriğinde krema bulunan ve kakao, antep fıstığı, ceviz gibi maddeler karıştırılarak yapılan dondurma çeşidiymiş. Sorbetto ise içinde meyve ve su içeriyormuş. Ben denediğimiz kavun, şeftali, bignolata, tiramisu çeşitlerinden sonra Sorbettoların daha başarılı olduğuna karar kıldım. Ama peşin yargıya kapılmamak için birkaç kere denemek gerek.
  Değişik lezzet arayanların mutlaka uğramasını tavsiye ediyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayatıma Yön Veren 10 Kitap

  Geçen sene böyle bir yazı okumuştum, o günden beri düşünüyorum hayatıma yön veren 10 kitap nedir diye. En çok beğendiğiniz kitapları belirlemek kolaydır ama bir kitap okuduktan sonra bazı kararlarınızı sorgulamak bazılarını değiştirmek ise o kitabın hayatınıza etki ettiğini gösterir. Yani bir kitabı beğenmekle bir kitabın size kendinizi sorgulatması ayrı şeylerdir. Ben "bir kitap okudum hayatım değişti" demiyorum ama "bir kitap okudum ve kararlarım değişti" dediğim 10 kitabı sıralayacağım.

Kediler Güzel Uyanır - Yekta Kopan

Yaşlılıkta Aşk / Love at Old Age

  Sokakta neden el ele yürüyen yaşlılara sık rastlamayız? Siz hiç parkta öpüşen yaşlı bir çift gördünüz mü? Ben görmedim... Yaşlanınca unutur muyuz aşkı, yoksa "yaşlı başlı insanlarız" diye düşünüp toplumdan mı çekiniriz? Kafelerde birbirine aşkla bakan yaşlı insanlar olsa benim çok hoşuma gider mesela. Gittikçe sevgisiz toplumlara dönüşüyoruz. Aşkımızı, sevgimizi belli etmekten utanıyoruz. Bir de mahalle baskısı var gencinden yaşlısına. Sarılamıyor, öpüşemiyor, el ele tutuşamıyoruz.   Sizi bir projeyle tanıştıracağım. Ünlü fotoğrafçı Willy Puchner "Love at Old Age" adlı projesinde yaşlanınca aşkların nasıl göründüğünü göstermiş. Keşke diyorum, hep böyle insanlar görsem çevremde. Yılların yıpratamadığı aşkları kırışıklarına gizlemiş bu tonton insanlarla dolu olsa sokaklar, sahiller. Willy Puchner Bio The Project: Love at Old Age