Ana içeriğe atla

Kediler Güzel Uyanır - Yekta Kopan



  Güzel filmlerin neşeli sesi, Cumartesi'lerimizin sevgili konuğu Yekta Kopan. Geçen sene İzmir Tüyap'tan aldığım Kediler Güzel Uyanır öykü kitabıyla edebiyatta da buluşmuş oldum kendisiyle. Milliyet Sanat'taki köşesini ve Cumartesi isimli programını severek takip ettiğim için Can Yayınları'ndan çıkan bu öykü kitabını da okumak istedim. .Uzun zaman roman okuyarak öykü türüne uzak kalmıştım. Yaklaşık iki senedir daha fazla öykü okumaya çalışıyorum. Yekta Kopan'ın da kısa kısa öykülerinin çoğunu beğendim.
  Altını çizdiğim yerleri, beğendiğim öyküleri sizinle paylaşmak istedim. Biraz ordan biraz burdan yazacağım, umarım siz de beğenir ve okursunuz.

Geometri isimli öykü kitapta en çok ilgimi çeken öykü. Deneysel bir çalışma olmuş, tümcelerin hepsi "g" harfiyle başlıyor.
gururum gözaltındaydı, garip günlerin geçidinde.

Bir başka deneysel öykü de sadece ince ünlülerle yazılmış "İnce Ün'lü Aşk".
Ey sevgi, neden böyle serseri bir gecede geldin evime? Bir nefesin bile, kelebek gibi tenimden geçebileceğini öğrettin, öyleyse götür sözlerimi sevgiliye: Seni hep seveceğim!

Fil Mezarlığı isimli romantik öykünün sonu çok güzel tamamlanmış, ben sadece başından birkaç cümle aktarayım sizlere.
Dönüşte balık pazarına uğradık. "Yine levrek olsun," dedin. Her konu da cesur oldun da balıkta üç cinsten öteye gidemedin.

Tarçın Kokusu isimli öyküden...
Sen, ey fısıltılı şarkı, ardında hesaplaşması bitmeyen bir tarçın kokusu bırakıp gittin ya, işte o geceden beri lanet okuyorum aklını çelen yıldızların puştluğuna.

Günlük hayattan kısa öyküler, kısa cümleler, cümlelerimiz. Hem içerik hem teknik bakımdan oldukça zengin bir kitap. Dilindeki yalınlık ise Türkçe'nin ne güzel işlenebileceğini kanıtlar nitelikte. Çoğu zaman bir refleks olarak yaşadığımız anlardaki küçük detayların yormayan güzelliği bir çırpıda okutuveriyor kendini. Satırlarında kendinizden çok şey bulacaksanız. Bu seneki fuarda bir başka kitabını daha edinmek istiyorum. Keyifli okumalar!

Çayımdan bir yudum alıyorum, ince bir höpürtü duyuluyor.



Yorumlar

  1. Neredeyse tüm kitaplarını okudum, en son Bir de Baktım Yoksun aklımda kaldı; çok güzel ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkür ederim...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayatıma Yön Veren 10 Kitap

  Geçen sene böyle bir yazı okumuştum, o günden beri düşünüyorum hayatıma yön veren 10 kitap nedir diye. En çok beğendiğiniz kitapları belirlemek kolaydır ama bir kitap okuduktan sonra bazı kararlarınızı sorgulamak bazılarını değiştirmek ise o kitabın hayatınıza etki ettiğini gösterir. Yani bir kitabı beğenmekle bir kitabın size kendinizi sorgulatması ayrı şeylerdir. Ben "bir kitap okudum hayatım değişti" demiyorum ama "bir kitap okudum ve kararlarım değişti" dediğim 10 kitabı sıralayacağım.

İlk Psikiyatri Hastanesi: Asklepion

  İçinde bulunduğumuz coğrafya tıbbın kurucu medeniyetlerine ev sahipliği yapmıştır. Tıbbın babası Hipokrat İstanköy (Kos Adası) doğumludur ve çeşitli Anadolu illerinde hekimlik yaptıktan sonra tekrar İstanköy'e dönerek hekimliğe burada devam etmiştir. İstanköy Bodrum'un karşısında yer alan bir Ege adasıdır.   O dönemlerde yurdumuzda üç önemli sağlık merkezi bulunmaktaydı. Hipokrat'ın bulunduğu Kos Adası, Epidaurus ve Asklepion.

Yaşlılıkta Aşk / Love at Old Age

  Sokakta neden el ele yürüyen yaşlılara sık rastlamayız? Siz hiç parkta öpüşen yaşlı bir çift gördünüz mü? Ben görmedim... Yaşlanınca unutur muyuz aşkı, yoksa "yaşlı başlı insanlarız" diye düşünüp toplumdan mı çekiniriz? Kafelerde birbirine aşkla bakan yaşlı insanlar olsa benim çok hoşuma gider mesela. Gittikçe sevgisiz toplumlara dönüşüyoruz. Aşkımızı, sevgimizi belli etmekten utanıyoruz. Bir de mahalle baskısı var gencinden yaşlısına. Sarılamıyor, öpüşemiyor, el ele tutuşamıyoruz.   Sizi bir projeyle tanıştıracağım. Ünlü fotoğrafçı Willy Puchner "Love at Old Age" adlı projesinde yaşlanınca aşkların nasıl göründüğünü göstermiş. Keşke diyorum, hep böyle insanlar görsem çevremde. Yılların yıpratamadığı aşkları kırışıklarına gizlemiş bu tonton insanlarla dolu olsa sokaklar, sahiller. Willy Puchner Bio The Project: Love at Old Age