Ana içeriğe atla

İzmir Kültür ve Sanat Rehberi

  Genelde İzmir'deki etkinlikleri nasıl takip ettiğime dair sorular alıyorum. Bugün bir arkadaşım da İzmir'de gidilebilecek etkinliklerin yerlerini sorunca kısaca bir tanıtım yapayım dedim.

Konak Sahnesi
İzmir Devlet Tiyatrosu'nun gösterimleri Konak Sahnesi'nde sergileniyor genelde. En azından ben devlet tiyatrosu izleyeceğim zaman evime yakın olduğu için buraya geliyorum. Kimi zaman farklı şehirlerden devlet tiyatrosu oyunları geliyor. Özellikle Ankara Devlet Tiyatrosu geldiğinde kaçırmamanız tavsiye olunur.
İzmir Devlet Tiyatrosu Sezon Oyunları



İsmet İnönü Kültür Sanat Merkezi
Fuar Lozan kapısından sola kıvrılınca karşımıza çıkan İİKSM aslında bir konser salonu. Ancak belediyenin aldığı oyunlarda ve tiyatro haftası sebebiyle düzenlenen Tiyatro Günleri'nde bir tiyatro salonuna dönüştürülmeye çalışılıyor. Özellikle fazla dekorlu oyunlarda bu büyük bir teknik sorun. Geçen yıl Kıbrıs'tan konuk gelen Lefkoşa Belediye Tiyatrosu Savaş İkinci Perdede Çıkacak oyununu sergilerken çok büyük bir memnuniyetsizlik yaşamışlardı mesela.

İzmir Sanat
Burası da tiyatroya daha uygun bir sahneyken küçük olması nedeniyle Tiyatro Günleri'nde daha az sayıda oyunu ağırlıyor. Ayrıca küçük olması nedeniyle sık sık oda konserlerine de ev sahipliği yapıyor.

İzmir AKM ve Adnan Saygun Kültür Merkezi
Yine buraki etkinlikler biletix'ten ve belediyenin sitesinden takip edilebiliyor.

İzmir'de Opera

Yakın Kitabevi
Ben de yeni yeni keşfediyorum Yakın'daki etkinlikleri. Dün Ece Temelkuran'ın imza gününe gittim mesela. Çok sıra var diye kitap imzalatmadım ama meraklılara duyurulur. Daha önce de rastgeldim Yakın'daki imza günlerine...

İzmir Devlet Senfoni Orkestrası

Arkas Sanat Merkezi
Güzel sergileri takip edilesi...
arkassanatmerkezi.com

Bunun dışında Ege Üniversitesi MÖTBE'de güzel etkinlikler oluyor. Suna Kan'ı, BUMK'ü, İzmir Sinema Senfoni Orkestrası'nı burada dinlemiştim. Bornova Uğur Mumcu Kültür Merkezi'nde de güzel oyunlar sergileniyor. Artık takipte kalmak size bağlı.
http://www.izmir.com.tr/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayatıma Yön Veren 10 Kitap

  Geçen sene böyle bir yazı okumuştum, o günden beri düşünüyorum hayatıma yön veren 10 kitap nedir diye. En çok beğendiğiniz kitapları belirlemek kolaydır ama bir kitap okuduktan sonra bazı kararlarınızı sorgulamak bazılarını değiştirmek ise o kitabın hayatınıza etki ettiğini gösterir. Yani bir kitabı beğenmekle bir kitabın size kendinizi sorgulatması ayrı şeylerdir. Ben "bir kitap okudum hayatım değişti" demiyorum ama "bir kitap okudum ve kararlarım değişti" dediğim 10 kitabı sıralayacağım.

İlk Psikiyatri Hastanesi: Asklepion

  İçinde bulunduğumuz coğrafya tıbbın kurucu medeniyetlerine ev sahipliği yapmıştır. Tıbbın babası Hipokrat İstanköy (Kos Adası) doğumludur ve çeşitli Anadolu illerinde hekimlik yaptıktan sonra tekrar İstanköy'e dönerek hekimliğe burada devam etmiştir. İstanköy Bodrum'un karşısında yer alan bir Ege adasıdır.   O dönemlerde yurdumuzda üç önemli sağlık merkezi bulunmaktaydı. Hipokrat'ın bulunduğu Kos Adası, Epidaurus ve Asklepion.

Yaşlılıkta Aşk / Love at Old Age

  Sokakta neden el ele yürüyen yaşlılara sık rastlamayız? Siz hiç parkta öpüşen yaşlı bir çift gördünüz mü? Ben görmedim... Yaşlanınca unutur muyuz aşkı, yoksa "yaşlı başlı insanlarız" diye düşünüp toplumdan mı çekiniriz? Kafelerde birbirine aşkla bakan yaşlı insanlar olsa benim çok hoşuma gider mesela. Gittikçe sevgisiz toplumlara dönüşüyoruz. Aşkımızı, sevgimizi belli etmekten utanıyoruz. Bir de mahalle baskısı var gencinden yaşlısına. Sarılamıyor, öpüşemiyor, el ele tutuşamıyoruz.   Sizi bir projeyle tanıştıracağım. Ünlü fotoğrafçı Willy Puchner "Love at Old Age" adlı projesinde yaşlanınca aşkların nasıl göründüğünü göstermiş. Keşke diyorum, hep böyle insanlar görsem çevremde. Yılların yıpratamadığı aşkları kırışıklarına gizlemiş bu tonton insanlarla dolu olsa sokaklar, sahiller. Willy Puchner Bio The Project: Love at Old Age